17 kwi 2014

Wesołych Świąt

Wielkanocny pacierz 

ks. Jan Twardowski

Nie umiem być srebrnym aniołem –
ni gorejącym krzakiem –
tyle Zmartwychwstań już przeszło –
a serce mam byle jakie.

Tyle procesji z dzwonami –

tyle już Alleluja –
a moja świętość dziurawa
na ćwiartce włoska się buja.

Wiatr gra mi na kościach mych psalmy

jak na koślawej fujarce -
żeby choć papież spojrzał
na mnie - przez białe swe palce.

Żeby choć Matka Boska

przez chmur zabite wciąż deski –
uśmiech mi Swój zesłała
jak ptaszka we mgle niebieskiej.

I wiem, gdy łzę swoją trzymam

jak złoty kamyk z procy –
zrozumie mnie mały Baranek
z najcichszej Wielkiej Nocy.

Pyszczek położy na ręku

sumienia wywróci podszewkę –
serca mojego ocali
czerwoną chorągiewkę.

11 komentarzy:

  1. Dziękuję za życzenia :-) Piękny wiersz.
    I nawzajem - wesołych Świąt :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Najserdeczniejsze życzenia
    na zbliżające się
    święta Wielkiejnocy.
    Dużo zdrowia, radości,
    pogody ducha,
    smacznej święconki
    i mokrego poniedziałku!

    OdpowiedzUsuń
  3. Radosnych, spokojnych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Spokojnych, Radosnych, Wiosennych Świąt!!
    Grażyna

    OdpowiedzUsuń
  5. Z okazji Świąt Wielkanocnych życzę Tobie i Twoim bliskim
    Jaj przepięknie malowanych,
    Świąt słonecznie roześmianych,
    W poniedziałek dużo wody,
    Zdrowia, szczęścia oraz zgody.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wesołego Alleluja!
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wesołych, spokojnych Świąt,pozdrawiam Kasia:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Skacze zajączek po lesie
    I życzenia Tobie niesie
    Przez pisanki przeskakuje
    ALLELUJA wykrzykuje
    Po czym znika w długich susach
    Cały mokry od dyngusa

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych,
    pełnych wiary, nadziei i miłości.
    Radosnego nastroju, serdecznych spotkań z najbliższymi
    oraz Wesołego Alleluja życzy Beata

    OdpowiedzUsuń